2014/05/16

Dział Pielęgnacji MeDoll #1

#1 Wstęp. Układ oraz części twarzy.


Cześć! 
Na imię mam Klaudia, na Stardoll kryję się pod nickiem botakchce. Na SiM będę prowadziła swój dział, który poświęcony będzie pielęgnacji MeDoll. Co rozumiem przez pojęcie pielęgnacji? Z początku miałam wykonywać jedynie makijaże, jednak już długo myślałam o poprowadzeniu serii artykułów z poradami o tym jak zacząć przygodę ze swoją doll, po późniejsze jej utrzymanie. Oczywiście całość skupiać będzie się na zakładce Salon Piękności.
W celu wiarygodnego prowadzenia moich artykułów założyłam nowe konto (pomocnicze), tzn bez superstar oraz dodatkowych stardollarów. Chcę Wam pokazać, że nawet bez szafy pełnej kosmetyków można fajnie poprowadzić lalkę :)



Dziś chciałabym zacząć od wybierania części twarzy oraz ich rozmieszczenia.
Części twarzy na poszczególnych screenach będą się zmieniać, jako że na bieżąco zmieniam je na potrzeby artykułu.


Twarz lalki przed rozpoczęciem:

1.
Zanim przejdę do rzeczywistych elementów uważam, że warto zacząć od rozświetlenia policzków. To uwypukla rysy twarzy, tym samym dodając jej nieco realizmu.
rozsw.png 
Mamy też opcję dodania swojej doll piegów, ja póki co cerę na nowym koncie zostawiam "czystą". 

2.
Pora na brwi. Moim zdaniem najlepsze kształty są na pierwszych dwóch stronach, te nowe są zwyczajnie zbędne. Przy czarnych/blond bądź rudych brwiach warto zwiększyć przezroczystość koloru. Daje nam to możliwość wycieniowania ich kredką, oraz bardziej naturalny wygląd lalki.
krycie.png
Te kształty polecam najbardziej*:

brwi.png


3.
Oczy. Ciężko mi tutaj sugerować czy proponować. Wiem, które kształty mi się podobają, ale wiem też, że umiejętne użycie większości z nich pozwala na stworzenie unikatowej lalki, wcale nie tracąc na jej urodzie. Sama z resztą sięgam czasem po te mniej popularne szablony chociażby ze względu na “pole malowania”, które oferują.

Kiedy najbardziej podobają nam się GRUBE kreski eyelinerem,
KRECHA.png


lub kiedy wolimy trochę cieńsze, malowane kredką,
kredka.png
kiedy na realizm stawiamy x2.
real.png
Warto eksperymentować z wyborem oczu, ponieważ nawet te wyglądające brzydko bez makijażu, po użyciu paru kosmetyków wyglądają zupełnie inaczej :)


U mojej nowej lalki zostaję póki co przy tych podanych niżej. Nie trzeba ich specjalnie malować żeby dobrze wyglądały z daleka, a ich dalszą edycją zajmę się w późniejszych artykułach.
blank.png


Teraz zostały nam już właściwie nos i usta, przy czym nos pozwolę sobie pominąć bo ciężko nim skrzywdzić lalkę. O ile ktoś nie wybierze nie wiadomo jak szerokiego, typowo męskiego kształtu ;-)


4.
Usta pozwalają nam dopełnić i ucharakteryzować look naszej doll. Od szerokich uśmiechów po grymasy i dziubki. Ja zwykle wybieram te radosne i lekko uśmiechnięte kształty, ale są lalki którym w “złości” do twarzy :)

Te kształty polecam najbardziej*:
usta.png


5.
Przyszła pora na ostatni punkt dzisiejszego artykułu jakim jest rozmieszczenie elementów twarzy.
W tym punkcie posłużę się przykładami.


U swoich dollek wszystko mam raczej wyśrodkowane. Choć przez wszystko najbardziej na myśli mam oczy.
twarze.png

tutaj przykłady gdzie oczy są podniesione nieco wyżej,
klahibi.png
oraz kiedy wszystko mamy bardziej “w kupie”.





Dzięki indywidualnemu ustawieniu wszystkich tych elementów, niektóre lalki choć podobne są mimo to różne i to jest fajne. Na powyższych przykładach możecie zobaczyć co Wam bardziej odpowiada.
Z tego miejsca dziękuję za poświęcenie uwagi moim bazgrołom i zapraszam za tydzień na ich kolejną część :)


Dajcie znać w komentarzach czy jest sens pisać jeszcze coś takiego, kiedy Stardoll ma już tyle lat i doświadczonych użytkowników. Pozdrawiam,


sign.png 
*Są oczywiście inne, równie praktyczne co podane niżej :-)

http://stardoll-i-my.blogspot.co.uk/2014/05/dzia-pielegnacji-medoll-2.html

22 komentarze:

  1. Świetny pomysł :) czekam na Twoje artykuły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. IDEALNIE! Stuprocentowo idealny post, przykłady, nowa doll i porady. Czekam oczywiście na więcej, bo czyta się świetnie. Jest sens, tak myślę, dla starych użytkowników, ale mogą się jeszcze czegoś nauczyć :)
    "komentarzah" - literówka.

    PS kojarzę cię z cudownych stylizacji, także bardzo mi miło teraz cię czytać, życzę powodzenia :)
    ayienn

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a no i masz świetny nick, pięknie wygląda jako podpis. literackie, kaligraficzne... "bo tak chce". cudo. :"""")

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo :) Swoją drogą zaskoczyłaś mnie z tymi stylizacjami, bardzo się cieszę, mam nadzieję, że nie zawiodę :)

      Usuń
  3. "Nie ocenioniaj książki po okładce." - Tego się nauczyłam, już dawno, nie mniej jednak byłam pewna, że teby artykuł będzie kiepski- kolejne porady co do makijażu bla, bla, bla. Na szczęście nie miałam racji. Artykuł jest fenomenalny, estetycznie wykonany, jestem nim zachwycona. Czekam na więcej!

    OdpowiedzUsuń
  4. Artykuł wspaniały po prostu świetny czekan na wiecej twoich artykułòw ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, chcę więęęęęcej

    OdpowiedzUsuń
  6. Artykuł jest bardzo fajny i pomocny. Mi się podoba. Życzę powodzenia :)

    agaci123

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacyjny artykuł! Życzę powodzenia :)

    natalcia1112

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny artykuł i cudowna szata graficzna.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ty robisz te wszystkie makijaże ? Są piękne ! Ja nawet nie umiem zrobić cienia jednego do oczu ;-;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, makijaże również są moje. Dziękuję, w późniejszych artykułach postaram się przedstawić kilka technik malowania oczu :)

      Usuń
  10. Świetny pomysł na taki dział, poradnik :) Spodobał mi się, z chęcią go przeczytałam. Chcę więcej!

    OdpowiedzUsuń
  11. Rzadko to mówię, ale artykuł jest perfekcyjny. Szata graficzna, sposób pisania, temat, wszystko! Genialnie, czekam na więcej takich postów. Masz talent!

    OdpowiedzUsuń
  12. na pewno przydatne dla początkujących. cudowny artykuł :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Post czytało się swietnie.Może i te rady bardziej posłużą dla nowszych użytkowniczek to zawsze można się podszkolić.Ja osobiscie rzedko zmieniam takie rzeczy jak nos,usta,oczy itp.Najbardziej nie lubię gdy doll ma duze czoło.
    agusiabb11

    OdpowiedzUsuń
  14. świetny artykuł! od razu widać ogrom pracy w niego włożony, wszystko dopracowane w każdym szczególe, to lubię :D. czekam oczywiście na więcej!

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny artykuł. Na pewno przyda się większości z nas :)

    ala1998_abra

    OdpowiedzUsuń
  16. Czekam z niecierpliwością na kolejny artykuł:)
    Zainspirowałaś mnie :***
    by. maja11223344

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję wszystkim za tak budujące i miłe opinie! Druga część już się tworzy :)

    OdpowiedzUsuń
  18. podoba mi się artykuł, estetycznie wykonany :)

    OdpowiedzUsuń
  19. bardzo podoba mi sie pomysł na artykuł, szczególnie zgadzam sie co do ust. czekam z niecierpliwościa na kolejny artykuł
    adusia210

    OdpowiedzUsuń